Més informació [ Selecci | Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
1070441107   Creative, handy, meaningful and fun EFL Teaching: Storytelling and lesson planning through a communicative approach
2023-2024   Taller. Educació Infantil-Primària
  
   23/1/2024 - 7/5/2024 (12 hores) de 17:00h a 19:00h
   CRP Horta-Guinardó
   Thous, 6-8 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Horta Guinardó
  
  
  
Accessos   Metro de les línies groga (Alfons X o Joanic) o blava (Sant Pau - Dos de Maig, sortida c. Cartagena) o amb diversos autobusos (D40, H6, V21, V23, 24)
Veure plànol
Inscripció   07/01/2024 - 15/01/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Formació per donar a conèixer les maletes pedagògiques d’storytelling d’Anglès. Aquesta experiència pedagògica serà un punt de partida per crear una programació amb tasca final basada en la tria d’un conte il·lustrat. Les activitats seran de caire teoricopràctic i hi haurà una tasca a realitzar després de cada sessió. A la primera sessió, es presentarà la maleta pedagògica, es tractaran aspectes teòrics a tenir en compte en l’adquisició d’una llengua estrangera, característiques a l'hora de triar un conte i es veuran exemples de tasques comunicatives basades en diferents contes. També es treballarà sobre les seqüències d’una fase didàctica fent servir storytelling. En la segona sessió, es tractarà la pronunciació i l’entonació en la didàctica de la llengua anglesa, així com l’error correction i les eines digitals per al disseny universal de l’aprenentatge. En l’última sessió, es treballarà el classroom management a partir de les rutines d’aula i el classroom language. El curs acaba compartint idees sobre les tasques finals que es creein com a resultat del propi aprenentatge.
  
Objectius   -Conèixer les bases teòriques de l’ensenyament comunicatiu d’una llengua per entendre d’on venim i planificar cap a on anem.
-Identificar les característiques de contes adequats a cada cicle per aplicar les bases de la metodologia significativa de la narració de contes.
-Analitzar les diferents tècniques per ensenyar pronúncia i entonació amb la finalitat d’aplicar-les a l’aula.
-Compartir i aprendre tècniques de gestió d’aula i d’error correction per fomentar, situacions harmòniques a l’aula que ajudin a l’aprenentatge de la llengua.
-Programar una situació d’aprenentatge amb una tasca final significativa a partir d’un conte.
  
Continguts   Sessió 1:
1.Bases teòriques per a l’ensenyament comunicatiu d’una llengua estrangera.
2.Storytelling: tria adequada d’obres literàries com a input significatiu.
3.Seqüenciació de les fases d’una situació d’aprenentatge

Sessió 2:
1.Pedagogia de la pronunciació i entonació de la llengua anglesa.
2.Error correction tips.
3.ICT tools en el disseny universal de l’aprenentatge.

Sessió 3:
1.Llenguatge d’aula i classroom management.
2.Les rutines d’aula i els flashcard games com a eix vertebrador d’una sessió d’anglès i foment de l’output.
3.Tasques i/o productes finals en una situació d’aprenentatge.
  
Avaluació   Després de cada sessió els/les docents hauran de fer una tasca asíncrona relacionada amb els continguts que s’hagin tractat i rebran feedback de les formadores que servirà per anar creant la seqüència didàctica. Com a tasca final, les persones assistents realitzaran una proposta d’aprenentatge basada en un conte prèviament seleccionat, de la qual rebran també feedback per part de les formadores. La tasca final serà compartida a l’espai virtual perquè tothom pugui beneficiar-se de les propostes.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació. Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i transferència immediata, de les propostes treballades i de les experiències presentades.
  
Persones  destinatàries   Docents de llengües estrangeres d’educació infantil i primària.
  
E-mail   crp-horta-guinardo@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   23/01/2024   1700   1900 
 Sessió 2   dimarts   13/02/2024   1700   1900 
 Sessió 3   dimarts   05/03/2024   1700   1900 
 Sessió 4   dimarts   07/05/2024   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent